Allt man kan tänka på i påsktider är godis

Kompizar. Vänner. Amigos. Idag är det skärtorsdag. Små gnuttingar är ute och tigger godis medan jag ligger i soffan och slöar. Att ha lov är nog ändå en av de härligaste känslorna i hela världen. Veta att mobilen inte kommer ringa tidigt på morgonen, veta att man inte kommer behöva släpa runt på sin tunga ryggsäck och springa upp och ner för Spykens många trappor. Helt enkelt veta att man inte kommer behöva gå till skolan .... 
 
Jag är så lycklig och barnet inom mig kan knappt vänta tills på lördag. Springa runt i trädgården och leta påskägg, känna spänningen och hoppet för att man kommer vinna årets äggrullning. Hehe ...ja, min familj har tävling i äggrullning varje påsk. Det är lite svårt att förklara för de som inte vet men det hela börjar med att man får måla två ägg, valfri design och sedan börjar racet. Äggen rullas i en träkonstruktion och det hela handlar om att komma längst eller alternativt skada någon annans ägg. Förra året tog syrran hem det men nu är det dags för revansch. Heja mig! Heja mig!
 

Comments

Comment here

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0