The fault in our stars: tankar och scenarior/er


 
Okej, så igårkväll kom moder jord hem med min efterlängtade bok. Blev smått extatisk och kastade mig direkt in i havet av printade bokstäver. Tragedi, humor och romantik: det perfekta receptet på en bra bok. 
 
Jag. Kan. Verkligen. Inte. Slita. Mig. Nu i skrivande stund kan jag erkänna att jag har inte läst ut en bok på flera år. När jag var mindre läste jag heeeeela tiden. Förbrukade böcker som andra förbrukar toapapper, det dog dock sedan ut då jag fann nya intressen: kompizar, pojkar, fotografi och TV-serier. Men denna bok är speciell, jag kan inte sluta läsa. Vaknade upp i min halvsömn vid sjutiden imorse och det första jag gjorde var att dyka ner i boken.
 
MEN HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR SKA DET HELA SLUTA? Jag har tänkt ut tre scenarier/scenarior (oj, det var ett svårt ord). 
 
Scenario 1: Hazel blir allt mer sjuk, medicinerna slutar fungera och tumörerna växer MEN Gus vägrar att lämna henne sida. Innan hon dör gör de en massa fina saker tillsammans (typ som A Walk to Remember).  När slutet är inne spenderar de en sista natt tillsammans och tittar på V för Vandetta (symboliskt värde).
 
Scenario 2: Hazel blir bättre, Gus är ju friskförklarad (han hade cancer förr) och de lever lyckliga i alla sina dagar. Startar en cancerfond, gör föreläsningar och ploppar ut några snorungar. 
 
Scenario 3: Hazel frisk förklara MEN Gus blir sjuk igen och dör. Hon konverterar till buddhismen och flyttar till Tibet eller gör något annat inom samma genre. Hon lever sedan sitt liv med saknad fast är tacksam och lycklig för att hon fick lära känna honom. 
 
Jag. Måste. Fortsätta. Läsa. Kan. Inte. Vänta. Mer. På. Slutet. Jag. Vill. Veta. Vad. Som. Händer. Jag återkommer när jag läst ut boken eller, alternativt, har tillräckligt med kraft för att slita mig. 
 
Om någon snorig liten jävel tänker spolia detta för mig, typ kommentera slutet eller whatever så kommer jag personligen att leta upp er och fylla er brevlåda med hundbajs ... och ägga ert hus. BEAWARE!

Comments
Postat av: sofia von andréasson

gud vad du har uppdaterat bra på senaste tiden!! well done :D
är jätte intresserad av denna bok som tydligen fängslar dig så hårt. finns den bara på engelska? hur fick du reda på den? vart kan man köpa den?

Svar: hihihi, inte har jag legat på latsidan inte! :) boken, nej den finns på svenska om det är något man föredrar och jag spenderade en kväll med att google boktips på så vis fick jag nys om den. köpa kan man på sidor som bokus etc men också vanlig bokhandel :)
KRAM!
elsasaventyr.blogg.se

2013-04-05 @ 22:12:35

Comment here

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0