Places I want to visit

Jag är ett resefreak, älskar att åka och besöka nya platser där jag aldrig varit förut. Dock reser jag ganska sällan, har varit utomlands ett få tal gånger men kärlek består i alla fall. Här är några platser som jag verkligen vill besöka i framtiden. 
 
Edinburgh. Ååååååååååååhhhh, hur kan man inte vara kär i denna underbara och ack så vackra stad? Edinburgh ligger högt upp på listan och känns som en av mina mest realistiska drömmar (efter Berlin förstås). Vackert i alla fall (och språket hallå?)
 
New York City (The Big Apple). Jag har varit förälskad i New York ända sedan jag såg mitt första SATC-avsnitt. Central Park, gula taxis, en latte från Starbucks och lite sightseeing skulle ju sitta som handen i handsken. En dröm som jag har på min drömhylla, att åka dit är inte gratis och med boende och mat blir det rätt maffigt. Får nog starta mitt sparande snart ...
 
Berlin. Jag har faktiskt besökt Tysklnad en gång när jag var liten, har dock inget minne av det. Men jag tycker att Berlin är en fin stad med många bra muséer och sevärdheter (alla byggnader .. omg). Dessutom verkar det vara ett bra första resemål på egen hand. 
 
Sydney. Bluewater High, tv-serie som sändes på några av mina många sommarlov blev starten för en långvarig romans mellan mig och Australien. Värme, kulur, vildmarksliv, aldjskaljlasjldkas. Någon dag ... någon dag blir det du och jag Sydney.
 

Paris. The city of loooooove. Eiffeltornet, arkitekturen, croissanter till frukost, shopping, kärlek, behöver jag säga något mer?

Comments

Comment here

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0