Malmö med min knäppa klass

'Yes Sir' 
Eira, Noé och Ebba. LIte folk från min engelska grupp. 
Kajsa posar glatt. 
Selma eller Kaptenovic som jag kallar henne. 
Kajsa gillar Håkan. 
 
Smile. 
Jag har de absolut mest knäppa men också mest underbara vännerna. 
Knasiga är bara förnamnet. 
Detta är min vän Sunshine, underbart namn eller hur?
Efter att vi hade varit på Borgarskolan gick vi till The Enligsh Shop, coolaste stället någonsin. 
 
Hand-posen. 
Min vän Lily har sina rötter i England så hon köpte allt det hon inte annars brukar kunna köpa. 
Boom. Pang. Kracsh och lite mer boooooom. 
Lily's brittiska godis. 
 
 
Pose like you never posed before.
 
 
Detta klistermärke pryder nu min skoldator ...
.. tillsammans med detta klistermärke. Parsons verkar helt underbart!
Med The University of Arizona låter också underbart.
ERAU hade nog den coolaste och mest påkostade broschyren. 
Parsons, en design skola med skolor i NYC, Paris, Mumbai och Shanghai. Åh.
 
 
Igår åkte jag in till Malmö tillsammans med min engelska grupp. Vi besökte Collage Day Scandinavia i Malmö Borgarskolan. Jag kunde inte få fram ett ord på ett par minuter. Collage Day Scandinavia är ett evenemang där amerikanska universitet åker runt i skandinavien för att värva nya stundenter. Städer som besöks i år är Stockholm, Malmö, Oslo och Reykjavik. Runt i salen sprang det omkring massvis med stundenter som pratade med representanter för de olika universiteten. I princip alla 'kända' universitet var där, Harvard, Princeton, Stanford, OSU etcetera. 
 
Vi pratade med nästan alla universitet och blev alldeles överösta med broschyrer och information. Mina favoriter var nog The University of Arizona, Kendall Collage, Parsons och Metroploitan Collage i New York. Åh. Kände genast hur jag drömde mig bort till framtiden. Men den framtiden var inte särskilt billig dock men om jag, mot förmodan, faktiskt skulle söka så skulle jag nog försöka få någon form av stipendium. Att gå avancerad engelska har sina fördelar för detta var en helt underbar upplevelse! 
 
Nu ska denna kråkan plugga samhällskunskap. Adjö mina kompizar.

Comments

Comment here

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0