Kärring-Elsa

 
Nu ska kärringen djupt inom mig klaga lite, känner att det är dags för mig att röra om i cyberspace. Ni förstår att även vi unga har kärring-känslor och precis som de riktiga kärringarna måste vi kunna uttrycka oss. Hur gör man det bättre än på en blogg? 
 
1. Jag är sjuk IGEN. Influensan kom krympande, smygande och boom så vart jag sjuk. Inget lukt- eller smaksinne, slö som en sengångare, hostig, huvudvärkig, snorig, feberig. Life is just great. Jag sitter här framför tv:n och tittar på engelska husprogram. A Place in the Sun, Grand Designs, Country House Rescue etcetera. Nu vet ni vad jag gör på min fritid hehe, dessutom sörplar jag i mig te och knaprar på smörgåsar. 
 
 
2. Igår mådde jag inte särskilt bra men ambitiös som jag är så gick jag upp halv sju och gjorde mig i ordning för skolan. 08.20 stod jag och bankade på dörren men ingen kom och öppnade och då slog det mig att vi kanske inte skulle ha någon naturkunskapslektion på morgonen.
    Efter en snabb check på vår plattform It's Learning insåg jag att nej, det var ingen lektion och italienskan började inte förrän 10.00. Men jag surade inte min för det, gick ner i källaren och fördrev tiden med två avsnitt av CSI. Efter italienskan kändes det dock lite för kämpigt att vara i skolan, så upp på cykeln hoppade jag och trampade min väg hemåt. 
 
 
 
................ Men man måste alltid vara lite positiv även i de dystraste av stunder. Mamma åkte in till stan och köpte boken jag ville ha, ni vet, The Fault in Our Stars av John Green så när hon kommer hem ikväll kan jag börja läsa. I cannot wait! Ibland är mammor faktiskt ganska bra att ha, hehe. Ska återvända uppmärksamheten till tv:n. Ajdö mina fellow cyberspace:are. 
 

Comments

Comment here

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0