Det här med årstider

 
Jag ska göra något farligt nu, jag ska generalisera. De flesta man möter, ser eller hör säger att sommaren är den abslout härligaste årstiden och de klagar jämt och ständigt på att det är allt för kallt ute under vinterhalvåret. Men vi som hatar sommaren då? Ja, jag hatar sommaren. Visst kan det vara mysigt några enstaka gånger men annars är det bara bläh. Jag tycker inte om värme, sol och sådant jobbigt men jag älskar däremot höstmörkret och vinterkylan. Så himla mysigt och underbart. Hösten är min absoluta favorit. Löven skiftar färg, dygnet blir kortare och man än en gång blir man tenarkoman. På andra plats kommer vinter (väldigt nära första dock), snö, julbelysning, julafton och nyår. Jag behöver nog inte säga mer. 

MEN alla kan nog ändå hålla med om att den värsta årstiden eller, det kan nog inte riktigt räknas som en årstiden men det är den där tiden precis mellan vinter och vår som blir långdragen och trist. Träden är nakna och det är slaskigt. Bläh igen. Over and out. 

Comments

Comment here

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0